In-Inde-Inde-Penden-Cia


Avui m’ha arribat un correu d’una amiga on adjuntava un article escrit per Carles Camp el passat 17 de setembre i que està publicat en el blog de la Fundació d’Estudis Històrics de Catalunya. Aquí l’enllaç, per si voleu llegir l’article (no arriba a dos minuts de lectura).

L’article té la seva gràcia i molt probablement el senyor Camp tingui raó. Però, si bé és cert que Catalunya va ser derrotada militarment, no és menys cert que ja han passat tres-cents anys i avui en dia, afortunadament, se suposa que els ciutadans tenim dret a opinar i els polítics (també se suposa) tenen l’obligació d’actuar d’acord amb les decisions majoritàries. Que quedi clar que jo vull la independència de Catalunya, i la voldria ja, però vull que abans el poble parli; jo no en tinc prou amb la manifestació —històrica, emocionant, única, magnífica— d’1,5 milions de persones. La veu del poble s’expressa en les urnes, ja sigui en un referèndum, ja sigui en unes eleccions plebiscitàries. Per prudència política, perquè cal comptar amb el beneplàcit de les democràcies occidentals —especialment el de la Unió Europea— crec que serà preferible exhaurir les vies legals abans de recórrer a les vies legítimes i exhaurir aquestes abans d’haver de convocar unes noves eleccions, aleshores plebiscitàries, i proclamar la independència per part del Parlament resultant, si les opcions independentistes resultessin majoritàries. Escoltar els ciutadans, permetre`ls decidir i actuar en conseqüència per aconseguir els objectius; d’això se’n diu Democràcia, amb majúscules.

Ara tenim una gran oportunitat, potser irrepetible. Si volem anar fent camí cap a la independència, el dia 25 hem de votar. Jo tinc molt clar el meu vot.

Aquesta és la meva opinió, i com totes les opinions, opinable.

May the force be with you!

Anuncis

2 responses to “In-Inde-Inde-Penden-Cia

  • Rosa Mª Panadés

    Políticament estic d’acord amb tú, Einestzara; ó Renato Mejias Spez? segons es miri.Menorca m’agrada, però triaría un altre lloc.

    • einestzara

      Renato Mejías! M’agrada. La meva mare tenia un gat siamès que es deia Renato.
      Gràcies, Rosa, per deixar el teu comentari.

Deixa un comentari

