Una propietat commutativa

Amis

A ‘La contra’ de La Vanguardia d’ahir, Víctor-M. Amela entrevistava a Joaquim Valls, un entrenador d’intel·ligència emocional (sic).  Aquest entrenador, també grafòleg, referint-se a l’escriptura deia això: “Jo abans feia una efa amb llaç a dalt … però pal a baix: o sigui, que el que jo pensava després no ho posava en pràctica” (Ves! —vaig pensar—  jo tampoc dec posar en pràctica el que penso, perquè fa molts anys que les meves efes són com el logo del facebook) .Seguia: “I em vaig esforçar a fer una efa com la que fa vostè [amb llaç a dalt i a baix] …això va comportar un canvi al meu caràcter: des que la faig així sóc més proactiu…no sempre tens la mateixa lletra: perquè vas canviant: i a la inversa, el mateix: si canvies la lletra alguna cosa et canviarà per dins!”

(Bravo! Jo ja ho havia intuït: existeix la propietat commutativa del comportament!) Quan era jovenet vaig fer el mateix raonament: si els gossos mouen la cua quan estan alegres, per la propietat commutativa del comportament, si els mous la cua, es posen contents. Ho vaig experimentar amb el Bruno, una mica complicat perquè era un bòxer… i va funcionar! Dos o tres moviments de la seva minúscula cua tallada i ja tens al Bruno embalat i fent el bèstia. Li vaig explicar a la meva mare, que no va dubtar ni un instant en dir si jo era idiota o què. Però jo tenia raó. O potser l’entrenador d’intel·ligència emocional és tan idiota com ho sóc jo.

(El bòxer de la imatge no és el Bruno, és l’Amis, un bon amic, molt enyorat.)

6 responses to “Una propietat commutativa

  • Lluis K

    Jo he fet la f de totes les maneres possibles, però els que decideixen deuen escriure en sanscrit perq no entenen res!!! I mentres, em paguen per seguir practicant caligrafia…

    • einestzara

      Necessiten entrenadors d’intel·ligència emocional que els ensenyi com canviar d’escriptura. Mentrestant, tu segueix practicant amb la caligrafia.

  • Francesc +

    Ostres ! És cert !! Jo també em poso content quan em mouen la cua…

  • einestzara

    Hahahaha!!! Bona aquesta!

  • Anònim

    ja ja ja el bo del Bruno, quantes perreries. M’ha agradat recordar-ho… i el seu fillet Harman. do you remember?

  • einestzara

    Anònim de Reus, i tant que m’en recordo del Harman! Quins temps, oi? Petons!

Deixa un comentari

