Fanals i més

Quan vaig veure aquesta imatge, que no és més que una broma, vaig pensar, però, que potser no seria una mala idea anar substituint els fanals de les ciutats per instal·lacions mixtes multi-funcionals: punts d’il·luminació, generadors d’energia, suports publicitaris,… inclús podrien ser estacions de càrrega de vehicles elèctrics. Coses més estrafolàries i inútils s’han arribat a fer a costa dels pressupostos municipals, per exemple a Barcelona (remember els “arbres” de Nadal de la regidora Mayol, il·luminats amb l’energia del pedaleig dels vianants que es prestaven al joc).

Ja sé que els experts pensaran que actualment no són inversions rendibles, que si no fa vent no es genera energia, que si el soroll de les pales, que si els ocells (pobres coloms i cotorres, ja els veig emigrant al camp)… Sisplau, que ningú pensi que hi crec concretament en aquest “invent”, ha estat una parida que m’ha passat de sobte pel cap. Jo només vull dir que ja és hora que les administracions públiques es comprometin, que es posin les piles (recarregables, esclar) i que apliquin solucions imaginatives per ser un referent en la generació domèstica d’energia neta, un model a seguir pels ciutadans i les empreses.

Aquest migdia he menjat vegetarià. Deu ser per això que m’ha sortit un post tenyit de verd.

(La imatge la vaig veure aquí http://www.london-futures.com/ enllaçant des d’un post de http://aldea-irreductible.blogspot.com/)

Anuncis

2 responses to “Fanals i més

  • Lluis K

    ASADOR DE ARANDA, Avda. Tibidabo, 31. Barcelona.
    Has d’anar amb urgència per precripció facultativa (no és una prescripció obligatòria, sinó… “facultativa”).
    Tant contenidor de coloraïnes, tanta sostenibilitat, tant reciclatge, tant menjar bio i tanta xorrada… t’està sentant fatal!
    M’ofereixo a acompanyar-te. SOM-HI!

    • einestzara

      No pateixis, no és greu. És que entre la visita del Papa, el Barça, la precampanya electoral i la Belén Esteban m’ha agafat un deliri ecologista, res que no es pugui arreglar amb un Jack Daniel’s o un Jameson.

Deixa un comentari

