… per no callar

Deia Juan Freire en un dels seus darrers posts Creo que solo escribo esto para no confundir el hastío con la indiferencia“. Avui jo també escric aquest post per motius semblants, perquè no es confongui el silenci amb la indiferència. El fàstic que sento, com el valor als militars, doneu-lo per suposat.

Una de les etiquetes dels posts d’aquest blog és “Poli-tics”, una denominació amable per classificar els aspectes més grossers i grollers dels polítics. Des que vaig començar a escriure en aquest blog tenia el propòsit de no tractar la política des d’un punt de vista seriós, perquè ho desconec tot d’aquest món i perquè els textos situacionistes van fer estralls en la meva etapa d’estudiant. Però, aquests tics dels polítics, producte de la mediocritat que caracteritza a la gran majoria, són avui molt menys que simples anècdotes davant dels continus escàndols de corrupció als que mai, mai, ens hi hem d’acostumar.

Vull airejar la meva indignació, el fàstic que em provoca  la mala gent. Per cert, al menys un banc, no sé quin, ha avalat a Jaume Matas amb un milió i mig d’euros per pagar part de la fiança que li demana la justícia.  No sé, potser alguns clients del banc voldrien saber quines garanties li ha demanat el banc a canvi.  I jo, a més, em pregunto si no som els ciutadans els qui estem avalant la fiança d’aquest presumpte (he, he, he…!) xoriço via ajuts del govern a les entitats bancàries per sortir de la crisi (la crisi dels bancs, no la dels banquers). Una companya de feina m’explicava que al seu marit, petit empresari amb dificultats de finançament, no es pot dir que els bancs li hagin ajudat, precisament. Deu estar contenta de saber que sí que estan disposats a facilitar les coses als presumptes xoriços de “relumbrón” però no als empresaris honrats.

(La viñeta és de J.R. Mora, un humorista amb blog recomable)

Post Data: Ja sabem quins són aquests bancs: Banco de Valencia i Caja de Arquitectos.

Anuncis

2 responses to “… per no callar

Deixa un comentari

