Publicitat i transparència (un desvari)

En aquesta ocasió  la imatge no és cap complement del text.   L’he tret del blog “Indizi dell’avvenuta catastrofe“, blog que he descobert recentment gràcies a  “los sueños de la razón” i que he afegit al meu lector immediatament. 

Avui el text d’aquesta entrada (un autèntic desvari) és el complement de la imatge. Farem veritat  allò de que una imatge val més que mil paraules.

Aquesta espècie d’acudit gràfic, que a algú li pot semblar una pocasoltada, a mi m’ha semblat una publicitat ben feta i transparent, i m’ha suggerit algunes idees —desvaris— relacionades amb l’ètica dels negocis.

Una: que l’encarregat del bar no vol enganyar a ningú fent-li creure que està disposat a rebaixar les seves expectatives de guany amb un pretès descompte, un descompte que  mai no ho és perquè sempre s’acaba pagant el preu que fixa unilateralment el comerciant. Si avui m’ho deixa  més barat que ahir és que ahir em prenia el pel;  de manera que sospito que avui també me’l pren, encara que no tant. Dues: el two numèric dels drinks de l’oferta està ben destacat, igual que el dos del final, amb la qual cosa es dedueix que no té cap intenció de  confondre al client potencial.  Tres:  l’escriptura està ben retolada,  sembla voler transmetre un missatge de qualitat. Quatre: els tres asteriscs (tres estrelles) del peu de l’anunci són una rúbrica d’autor: una declaració de principis, consideren que ho fan bé i es mereixen un reconeixement.

Igualico, igualico, que les ofertes de les operadores telefòniques, oi?

Anuncis

3 responses to “Publicitat i transparència (un desvari)

  • Lluis K

    M’agrada el cartell i no sé ben bé per què…
    Per què em diuen que les coses valen el que valen, i ni poden valdre menys, ni l’amo vol que costin més?
    Per què em diuen que son legals i no enganyen?
    Per què em tracten de consumidor intel.ligent o amb seny, que està disposat a pagar el preu que valen realment les coses?
    M’agrada el cartell i no sé ben bé per què!!

  • einestzara

    Caram, Lluís! Coincidim en matèria de comunicació. ¿És això un símptoma de progrés per part meva, o és que tu t’estas tornant una mica conservador? 😉

  • Lluis K

    SEMPRE SERÈ EL TEU DEIXEBLE!

Deixa un comentari

