Cuando las barbas de tu vecino…

Titular de portada de La Vanguardia d’avui :”Francia abre la vía hacia la TV pública sin publicidad”. El president Sarkozy ha posat en marxa el que havia anunciat. Aviat no podrem veure a la senyora Sarkozy anunciar cotxes en les teles públiques franceses. 

 I m’imagino que, al pas que anem, aviat tampoc la podrem veure en les teles públiques de l’estat espanyol, perquè els interessos dels grups de comunicació són els mateixos aqui que allà. Els que encara no han dit ni pio, i si ho han fet han estat tan discrets que no m’en he assabentat, són les centrals i agències de mitjans. I és estrany perquè crec que aquestes mesures els afectarà, i molt.

Jo segueixo pensant el mateix: m’agrada la publicitat en els mitjans públics i ja vaig dir perquè.

Per acabar, i sense que tingui res a veure amb la resta del contingut d’aquesta entrada, com que només falten uns pocs dies per a les eleccions USA, aquí va una vinyeta feta ja fa uns anys pel gran Chumy Chúmez, el genial dibuixant que va deixar aquest món l’any 2003.

8 responses to “Cuando las barbas de tu vecino…

  • Lluis K

    Els interessos econòmics derivats de la publicitat en el mitjans públics és tan evident, que ni entraré (els que defensen que no hi sigui, que preparin la butxaca d’impostos, per compensar la desaparició…)
    Però és que la Publi és moltes vegades (masses): EL MILLOR QUE ES POT VEURE a la tele!!!!!!!!!!
    Solució: Un canal public de publicitat i venda directa (quantes vegades no us heu quedat enganxats mirant el matalàs que s’imfla sól (per visites impreviastes que mai es tenen), els estris de cuïna miraculosos que fan de tot (i que quan les tens només talles patates i malament)o el maravellós artilugi que envasa al buit fins tot la teva dona, si és necessari? je je
    Publicitat SÍ!

  • einestzara

    Lluís K. : Home! Tant com tenir un canal exclussiu per emetre publicitat i cobrar-li als clients… no sé si donaria per pagar l’energia que cal per tenir-lo engegat. Però la publicitat està molt bé, si senyor!

  • janquim

    Jaume

    Com que sovint coincidim ara podem discrepar sense problemes. A mi em sembla que l’anterior DG de la CCMA, Joan Majó, va apostar clarament pel cànon com a finançament (i no se’n va sortir, això també). I he de dir que hi estic d’acord. Els anuncis a la tv pública són un engany a les privades i un engany a l’espectador. Què pot passar? Que tinguem menys diners? I què? Deixem de fer coses que JA FAN les privades com ara la F1 i concentrem-nos a donar SERVEI PÚVLIC MULTICANAL amb canals culturals (i no com ara que tenim un segon canal que fa… de segon canal!)

    Ara és l’hora en què les TV públiques han de donar signes de diferència, demostrar els seus TRETS DISTINTIUS i no provar d’assemblar-se a les privades (això és ridícul!).

    A més, com deia en Majó, el debat arribarà. Més val estar preparats. I tenir un model propi de TV pública. Jo el tinc. Qualsevol dia em passarà pel cap d’explicar-lo. El tenen al cap els que li han de tenir?

    Salut i enhorabona per aquest espai de debat!

  • einestzara

    Janquim, gràcies per participar-hi. La teva presència prestigia aquest blog. Potser simplifico massa quan dic que m’agrada la publicitat en els mitjans públics. Per descomptat que no m’estic referint a com s’està emetent actualment la publicitat en els nostres mitjans (o, encara menys, com ho fa RTVE), ni pel temps que s’hi dedica ni per la forma en què s’inserta en la programació. No es tracta de “viure” de la publicitat sinó de “veure” publicitat, que aquesta estigui present, molt limitadament, en la nostra programació. Això seria el que a mi m’agradaria.

  • janquim

    ah, d’acord! a mi també m’agrada molt veure els anuncis… i ho faig a l’ordinador gràcies a internet… hehe!

  • einestzara

    ah,ah,ah! Touché!

  • ZP: Publicitat? No, gràcies! « Jaime Pérez Santos

    […] és que ja ha arribat. Quan Sarkozy va dir “prou publicitat als mitjans públics”, vaig pensar aleshores que això no trigaria gaire en arribar a casa nostra. De moment es dóna un primer pas, previ a la […]

  • Se les ve el plumero « Jaime Pérez Santos

    […] de la publicidad como  fórmula de financiación de las radios y televisiones públicas —ya lo he hecho en otras ocasiones y en este mismo blog—, simplemente quiero destacar de qué manera tan zafia el redactor […]

Deixa un comentari

