Un còctel d’actituds

Aviat farà un any (a finals d’aquest mes) que vaig començar a fer públics els meus punts de vista sobre coses que em van cridant l’atenció i que estan més o menys relacionades amb el meu entorn professional, encara que crec que aniran apareixent, cada cop amb més freqüència, entrades que no estaran tant relacionades amb el món de les organitzacions, amb la qual cosa perdré lectors però possiblement jo m’ho passaré millor. Per sort, no necessito millorar la meva audiència perquè el meu no és cap servei públic. És possible també que arribi un dia en què serà preferible abandonar aquest raconet i emigrar cap a un altre lloc menys compromés, i és que darrerament em pregunto què estic fent, perquè continuu omplint aquest blog (acabat amb G!) si la meva activitat professional no genera prou matèria d’interés i les meves capacitats d’observador i narrador del “panorama del canvi” (janquim, disculpa aquesta apropiació del terme) són limitades. I crec que si segueixo és deu a un cóctel d’actituds, on hi ha dues que es destaquen de la resta: una, la meva convicció (adquirida gràcies a la labor d’uns quants “evangelitzadors” amb els que he tingut la sort de relacionar-me) de que les organitzacions han de ser obertes i l’altra és una legítima vanitat d’aparèixer i que Internet em facilita de satisfer.

Anuncis

4 responses to “Un còctel d’actituds

  • Lluis K

    Entenc àmpliament els seus dubtes i neguits. Jo mateix vaig xapar un blok (amb k) que em divertia i que cada cop reunia més lectors, per desconfiar de l’ús que algun “mal parit” pogués fer de les meves caricatures argumentades en forma de reflexions escrites.
    Al final, he decidit tornar enrera i tornar a relacionar-me devant d’un plat de llenties face to face, amb amics de confiança (hi ha molt malintencionat suelto, sap?).
    Si dius el que penses, has de ser crític i, d’acord, et sents lliure però t’exposes…
    Si t’ho calles i ho fas en ptit comité, la teva influència minva, però domines al menys part de la transcripció del teu missatge en lliurar-lo a persones de la teva confiança.
    Vaja merda, oi?
    No estan els temps per jugar amb el destí propi a partir d’alguna punyalada per l’esquena… I Internet, és un camp de batalla per excel.lència, on volen ganivetades amb facilitat,. Massa facilitat…

  • einestzara

    Lluís K.: dubtes sí que en tinc, neguits per saber què fer amb el blog, no. És cert que el món està plé de FsdP als que no els desitjo cap mal ni cap bé; però, creu-me, no seria per això que em tiraria enrrera. No és necessari dir sempre el que es pensa, ni convenient, esclar. S’ha de tenir molt present l’àmbit d’influència de les nostres opinions i saber mesurar les seves conseqüències. Si la prudència m’hagués de deixar massa sovint sense paraules ho deixaria còrrer ara mateix. I estic totalment d’acord en que una ciberconversa mai podrà ser comparable al plaer de compartir un “plat de llenties” amb una bona companyia. La sort és que són coses perfectament compatibles.

  • Oriol

    Un moment!!! Animo a en Lluís K i sobretot a en Jaume a no rendir-se. Si volem una societat millor, més oberta i més sincera, si volem que les organitzacions empresarials canviïn, si volem crear entre tots un canvi cal seguir essent crític. Els blogs estan demostrant que provoquen canvis. La participació de tots nosaltres a la xarxa està fent canviar la balança de poders. I més important: les empreses estan canviant arreu gràcies a totes aquestes eines.
    Per tan, Jaume, ànims i segueix escrivint!!!
    Tot això sense desmerèixer les llenties d’en Lluís, que per cert no conec (ni en Lluís ni les seves llenties)

  • einestzara

    Oriol: De moment no tinc intenció de deixar còrrer aquesta aposta per la llibertat des d’aquest racó. Encara em queden ànims suficients per donar la “tabarra” una bona temporada. Gràcies per estar aquí i per les teves paraules-

Deixa un comentari

