José María Cámara a “la Corpo”

José María Cámara (ex-president de Sony BMG  per a la península ibérica i ex-vicepresident per a Europa), actualment soci fundador de The Publising House) va estar a la CCMA ahir al migdia en una xerrada organitzada per Comunicació Interna i Onemma, l’empresa consultora que ens assessora en el projecte “Trapezi” de renovació del portal corporatiu. Una dotzena de persones vinculades amb el projecte vam tenir l’oportunitat d’escoltar-lo i compartir opinions. José Mª Cámara ha dedicat tota la seva carrera professional, amb un èxit fora de dubtes, a la música i la indústria discogràfica. És un bon comunicador, afable i senzill i té les idees molt clares. Alguns dels seus punts de vista:

En els anys 90, quan tot anava bé, calia una gran visió de futur per ficar-se en el negoci digital.

La indústria discogràfica s’ha refugiat en la defensa del copyright; i el negoci no és vendre discos, és la música. El canvi en el model de distribució fa que el negoci s’hagi de contemplar de forma global (full right management, 3600): concerts en directe-patrocinis-merchandising-drets d’autor-venda de discos.

Si les entitats de gestió de drets (p.e.: SGAE) i l’administració haguessin volgut entendre el que estava passant, el “top manta” hauria pogut ser un nou model de distribució perfectament legal, controlat i rendible per a tothom—intèrpret, autor, companyia discogràfica i venedor ambulant.

La indústria musical no ha de combatre Internet, l’ha de disfrutar.

És inimaginable un futur en el que qualsevol expressió artística digitalitzable no estigui present a Internet. No és possible desenvolupar un negoci en el futur defensant un model del passat: és necessari “associar-se” amb Internet.

La resposta al canvi necessari del statu quo no vindrà dels responsables del vell model; no és possible desenvolupar el futur amb la defensa del passat: un no es pot crear al seu propi enemic! La necessitat del canvi ha d’estar patrocinada des de l’exterior i l’ha d’impulsar el màxim responsable de l’organització.

Els gestors del model de negoci tradicional no volen saber res del negoci digital —i viceversa—, mentre que el públic consumeix productes de totes dues procedències. 

Algunes afirmacions són obvietats, però, en conjunt, va ser interessant.

Anuncis

2 responses to “José María Cámara a “la Corpo”

  • Lara

    Otro bocas encantado de conocerse . Ni era tan bueno ni tan interesante

    • einestzara

      Considerando que han pasado siete años desde esa charla y la entrada en el blog, puede que tu comentario llegue algo tarde. En todo caso, a mí me pareció interesante. Si por “bocas encantado de conocerse” te refieres a J.M. Cámara, no puedo dar una opinión muy precisa porque apenas le he tratado, aunque me pareció una persona correcta. Si por el bocas encantado de conocerse te refieres a mí, entonces puedo decir que sí, soy un bocas (para muestra este blog) y me gusto, mucho.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: